Heenreis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marieke Kuppeveld - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marieke Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 November 2016 | Indonesië, Batavia

Daar gaan we dan. Na een gênant foto moment door ouders die beseffen dat ze hun kleine poppetje toch echt los moeten gaan laten en dit moment graag vastleggen op camera, zijn we beland in het vliegtuig. Het eerste vliegtuig richting Istanbul welteverstaan. Wat een drama. Wanneer ik het vliegtuig inloop slaat de warmte in mijn gezicht. Ik begin bijna te twijfelen of dit wel een vliegtuig is en niet een sauna. Gelukkig duurt deze twijfel niet lang aangezien de persoon voor me bijna bij me op schoot zit en de persoon naast me een overheersende zure zweetgeur met zich meebrengt. Hallo, ooit gehoord van deo?! In een sauna heb je meer ruimte en ruikt het over het algemeen wel wat lekkerder. Geen sauna dus en wel degelijk het vliegtuig waar ik een aantal uren opgevouwen in zal moeten doorbrengen. Scheelt dat ik al 3,5 jaar werk in de sportschool en me snel over de zure zweetlucht heen kan zetten.
Verder niets te klagen hoor, het vliegtuig stijgt op, hobbelt een aantal keer en land een aantal uur later weer veilig in Turkije. Dat alles onder het genot van een prima filmpje en een maaltijd die niet lekker was, maar vooral niet heel erg smerig en daar ben ik al heel tevreden mee.

Aangekomen in Istanbul weet ik meteen de weg te vinden naar mijn volgende gate (joepie!). Met een blikje cafeïne drank en een bakje pringles strek ik mezelf uit en lig ik even te chillen op de banken. Even mijn billen ontlasten die nu al zeer doen van de vorige vlucht.

Wanneer ik het volgende vliegtuig binnenloop kijk ik mijn ogen uit, wat een ruimte!! Uiteraard was dat de eerste klas en moest ik helaas doorlopen naar achter. En met naar achter bedoel ik ook echt naar achter. Drie hele gangen verder vind ik eindelijk mijn stoel. Prima ruimte, kussentje erbij, dekentjes erbij, helemaal goed! Totdat mijn scherm vastloopt en ik de hele vlucht geen films en series kan zien. En aan dat scherm hebben jullie deze eerste update te danken.

Het verdere verhaal van vandaag is ook nog niet zo boeiend. Vliegtuig geland, mijn backpack gevonden, de transfer gezocht. Uiteindelijk ook gevonden. De busrit met slingerende brommertjes, scootertjes en busjes door krottenwijkjes heen ook overleefd en heelhuids aangekomen bij het hotel.

En nu? Leukere avonturen beleven zodat de volgende keer mijn update wel gaaf is om te lezen!

Selamat tinggal

  • 01 November 2016 - 18:18

    Dagmar Pijffers:

    Heel veel plezier en succes :)

  • 01 November 2016 - 19:15

    Iet :

    Hey Marieke ik heb genoten van je eerste verslag van de vliegreis naar Indonesië......Heel veel plezier, succes en..... pas goed op jezelf.....Ben nu al benieuwd volgende verslag!!

  • 01 November 2016 - 19:32

    Jeanne Van Kuppeveld:

    Hallo Marieke,

    FIJN te lezen dat alles goed heeft gegaan.Nu ervan GENIETEN.Gr Dikke XX Toon en Jeanne.

  • 01 November 2016 - 21:11

    Theemuts:

    Nou globetrotterd, heb je toch mooi overleefd ;-)

  • 01 November 2016 - 22:35

    Lena:

    Heel veel plezier en suc6, tot de volgende verslag

  • 02 November 2016 - 13:39

    Ilse:

    Leuk om te lezen hoe de heenreis is verlopen... Later ben je blij om de mooie foto' die jullie pap en mam van jou gemaakt hebben... Geniet van deze mooie & bijzondere reis... X

  • 02 November 2016 - 18:51

    Rikie :

    Leuk om te lezen. Heel veel plezier samen, en genieten van alles wat er op jullie pad komt.
    Ben en Rikie

  • 03 November 2016 - 23:58

    Monique:

    Heel veel plezier Marieke !

  • 08 November 2016 - 19:57

    Trudy:

    Have Fun!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Land: Indonesië
Duur: 11 weken
Het plan: Sumatra, Java, Bali, Lombok & Gili-eilanden

Recente Reisverslagen:

25 November 2016

Pangandaran

25 November 2016

Yogyakarta

24 November 2016

Tuk Tuk

10 November 2016

Into the jungle

01 November 2016

Heenreis
Marieke

Hoi! Ik ben Marieke en ik ga op reis. Vanaf 31 oktober tot 15 januari trek ik samen met mijn vriend Emiel aan het handje en een backpack op mijn rug door Indonesië en zal ik af en toe (lees: als ik hier zin in heb of me verveel) een verhaaltje schrijven over mijn leven daar. Zin in een avontuur?! Volg dan mijn blog en ik zal je proberen met mijn verhalen mee te nemen op avontuur naar Indonesië!

Actief sinds 31 Okt. 2016
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 5311

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2016 - 15 Januari 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: